Навчальний ФІЗИЧНИЙ сайт

http://distance.edu.vn.ua/fiz/

СТВОРЕННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ УРОКІВ ФІЗИКИ ЗА ДОПОМОГОЮ ІНТЕРАКТИВНОЇ ДОШКИ     https://drive.google.com/file/d/0By6zHVeZx5cZdTdrdkpvcEhBcUE/view?usp=sharing

(Методичні рекомендації)
Методичні рекомендації  розкривають технічні та методичні аспекти щодо застосування інтерактивної дошки у процесі вивчення фізики у школі, яка сприятиме  збільшенню обсягу запропонованої учням навчальної інформації, підвищенню інтерес й загальної мотивації до навчання, активізації розумової діяльності учнів завдяки використанню зручних і швидкозмінних форм подачі інформації, створенню сприятливих умови для моделювання різноманітних фізичних явищ тощо.

Методична скарбничка вчителя фізики

Заліковий зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень із фізики 7 клас. Автор: Ф.Я. Божинова, О.О. Кірюхіна.

Експрес-контроль. Фізика 7 клас.

Фізика. 8 клас: Комплексний зошит для контролю знань. Автор: Божинова Ф. Я.

Фізика. 8 клас: Тестовий контроль знань. Автор: Кирик Л.А.

Фізика. 9 клас: Комплексний зошит для контролю знань. Автор: Божинова Ф. Я.

Інструкції до лабораторних робіт з фізики. 7-9 класи. Автор: Арестенко Г. П.

Усі уроки фізики. 9 клас. Вид. група «Основа»

Фізичні диктанти 7–9 класи. Автор Н.М. Максимова

Матеріали для перевірки знань учнів з фізики. 7–9 класи. Автор: Борщ В.М.

План-конспекти з фізики для 7 класу (серія "Мій конспект") Автор: Євлахова О. М., Бондаренко М. В.

План-конспекти з фізики для 8 класу (серія "Мій конспект") Автор: Євлахова О. М., Бондаренко М. В.

 

Старша школа (10-11 класи)

Фізика. 10 клас. Академічний рівень. Комплексний зошит для контролю знань. Автор: Божинова Ф. Я.

Фізика. 10 клас. Рівень стандарту. Комплексний зошит для контролю знань. Автор: Божинова Ф. Я.

Фізика. 11 клас. Академічний рівень: Зошит для лабораторних робіт і фізичного практикуму. Автор: Божинова Ф. Я.

Тест-контроль. Фізика. 11 клас. Академічний рівень: Зошит для самостійних та контрольних робіт.

Фізичний практикум у класі та вдома. 10 клас. Автор: Каплун С.В., Решетняк В.Г.

Усі уроки фізики. 10 клас. Рівень стандарту. Автор: Кирик Л. А.

Усі уроки фізики. 10 клас. Академічний рівень. Автор: Кирик Л. А.

Фізика. Розв'язки завдань державної підсумкової атестації. 11 клас

Мультимедійний посібник "Інтерактивні плакати з фізики для 11 класу"

 

Підготовка до ЗНО

Фізика. Експрес-підготовка. ЗНО-2012. НОВА СПЕЦИФІКАЦІЯ 2012. Автор: Ненашев І.Ю.

Фізика. Експрес-підготовка. ЗНО. СПЕЦИФІКАЦІЯ 2010 (ЛІТЕРА)

Фізика. Комплексна підготовка. ЗНО. СПЕЦИФІКАЦІЯ 2010 (ТІМО)

Фізика. Репетитор. ЗНО. СПЕЦИФІКАЦІЯ 2010 (ТІМО)

Фізика. Типові тестові завдання. ЗНО. СПЕЦИФІКАЦІЯ 2010 (ТІМО)

Фізика: Комплексне видання.(2011)

Фізика. Комплексне видання. ЗНО. СПЕЦИФІКАЦІЯ 2010 (ЛІТЕРА)

Фізика. Довідник. ЗНО. СПЕЦИФІКАЦІЯ 2010 (ЛІТЕРА)

Інструкції з безпеки життєдіяльності в кабінеті фізики

 

Додаткова література

Я. І. Перельман. Цікава механіка.

Я. І. Перельман. Цікава фізика. книга друга.

Ілюстрований атлас з фізики Автор: В.А. Касьянов

Галілео. Наука дослідним шляхом. №13 (2011)

100 найбільших відкриттів. Фізика

Інструкція по заповненню сторінки з фізики в класному журналі

http://dovbnja1954.ucoz.ru/fizyka.doc

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з фізики та астрономії

Затверджені наказом МОН україни №371 від 5.05.2008 року

 

Під час визначення рівня навчальних досягнень з фізики оцінюється:

— рівень володіння теоретичними знаннями;

— рівень умінь використовувати теоретичні знання під час розв’язування задач чи вправ різного типу (розрахункових, експериментальних, якісних, комбінованих тощо);

— рівень володіння практичними вміннями та навичками під час виконання лабораторних робіт, спостережень і фізичного практикуму.

 

 

Критерії оцінювання рівня володіння учнями теоретичними знаннями

 

 

I. Початковий

1 - Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на рівні розпізнавання явищ природи, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують відповіді «так» чи «ні»

2 - Учень (учениця) описує природні явища на основі свого попереднього досвіду, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді

3 - Учень (учениця) з допомогою вчителя зв’язно описує явище або його частини без пояснень відповідних причин, називає фізичні чи астрономічні явища, розрізняє буквені позначення окремих фізичних чи астрономічних величин

 

 

II. Середній

4 - Учень (учениця) з допомогою вчителя описує явища, без пояснень наводить приклади, що ґрунтуються на його власних спостереженнях чи матеріалі підручника, розповідях учителя тощо

5 - Учень (учениця) описує явища, відтворює значну частину навчального матеріалу, знає одиниці вимірювання окремих фізичних чи астрономічних величин і формули з теми, що вивчається

6 - Учень (учениця) може зі сторонньою допомогою

пояснювати явища, виправляти допущені неточності (власні, інших учнів), виявляє елементарні знання основних положень (законів, понять, формул)

 

 

III. Достатній

7 - Учень (учениця) може пояснювати явища, виправляти допущені неточності, виявляє знання і розуміння основних положень (законів, понять, формул, теорій)

8 - Учень (учениця) уміє пояснювати явища, аналізувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, зі сторонньою допомогою (вчителя, однокласників тощо) робити висновки

9 - Учень (учениця) вільно та оперативно володіє вивченим матеріалом у стандартних ситуаціях, наводить приклади його практичного застосування та аргументи на підтвердження власних думок

 

 

IV. Високий

10 - Учень (учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, уміло використовує наукову термінологію, вміє опрацьовувати наукову інформацію: знаходити нові факти, явища, ідеї, самостійно використовувати їх відповідно до поставленої мети

11 - Учень (учениця) на високому рівні опанував програмовий матеріал, самостійно, у межах чинної програми, оцінює різноманітні явища, факти, теорії, використовує здобуті знання і вміння в нестандартних ситуаціях, поглиблює набуті знання

12 - Учень (учениця) має системні знання, виявляє здібності до прийняття рішень, уміє аналізувати природні явища і робить відповідні висновки й узагальнення, уміє знаходити й аналізувати додаткову інформацію

 

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при розв’язуванні задач

 

 

Визначальним показником для оцінювання вміння розв’язувати задачі є їх складність, яка залежить від:

1) кількості правильних, послідовних, логічних кроків та операцій, здійснюваних учнем; такими кроками можна вважати вміння (здатність):

— усвідомити умову задачі;

— записати її у скороченому вигляді;

— зробити схему або малюнок (за потреби);

— виявити, яких даних не вистачає в умові задачі, та знайти їх у таблицях чи довідниках;

— виразити всі необхідні для розв’язку величини в одиницях СІ;

— скласти (у простих випадках — обрати) формулу для знаходження шуканої величини;

— виконати математичні дії й операції;

— здійснити обчислення числових значень невідомих величин;

— аналізувати і будувати графіки;

— користуватися методом розмінностей для перевірки правильності розв’язку задачі;

— оцінити одержаний результат та його реальність.

2) раціональності обраного способу розв’язування;

3) типу завдання (з одної або з різних тем (комбінованого), типового (за алгоритмом) або нестандартного).

 

 

Початковий рівень

(1-3 бали) - Учень (учениця) уміє розрізняти фізичні чи астрономічні величини, одиниці вимірювання з певної теми, розв’язувати задачі з допомогою вчителя лише на відтворення основних формул; здійснює найпростіші математичні дії

 

 

Середній рівень

(4-6 балів) - Учень (учениця) розв’язує типові прості задачі (за зразком), виявляє здатність обґрунтувати деякі логічні кроки з допомогою вчителя

 

 

Достатній рівень

(7-9 балів) - Учень (учениця) самостійно розв’язує типові задачі й виконує вправи з одної теми, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язку

 

 

Високий рівень

(10-12 балів) - Учень (учениця) самостійно розв’язує комбіновані типові задачі стандартним або оригінальним способом, розв’язує нестандартні задачі

 

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів при виконанні лабораторних і практичних робіт

При оцінюванні рівня володіння учнями практичними вміннями та навичками під час виконання фронтальних лабораторних робіт, експериментальних задач, робіт фізичного практикуму враховуються знання алгоритмів спостереження, етапів проведення дослідження (планування дослідів чи спостережень, збирання установки за схемою; проведення дослідження, знімання показників з приладів), оформлення результатів дослідження - складання таблиць, побудова графіків тощо; обчислювання похибок вимірювання (за потребою), обґрунтування висновків проведеного експерименту чи спостереження.

Рівні складності лабораторних робіт можуть задаватися:

— через зміст та кількість додаткових завдань і запитань відповідно до теми роботи;

— через різний рівень самостійності виконання роботи (при постійній допомозі вчителя, виконання за зразком, докладною або скороченою інструкцією, без інструкції);

— організацією нестандартних ситуацій (формулювання учнем мети роботи, складання ним особистого плану роботи, обґрунтування його, визначення приладів та матеріалів, потрібних для її виконання, самостійне виконання роботи та оцінка її результатів).

Обов’язковим при оцінюванні є врахування дотримання учнями правил техніки безпеки під час виконання фронтальних лабораторних робіт чи робіт фізичного практикуму.

 

 

Початковий рівень

(1-3 бали) - Учень (учениця) називає прилади та їх призначення, демонструє вміння користуватися окремими з них, може скласти схему досліду лише з допомогою вчителя, виконує частину роботи без належного оформлення

 

 

Середній рівень

(4 - 6 балів) - Учень (учениця) виконує роботу за зразком (інструкцією) або з допомогою вчителя, результат роботи учня дає можливість зробити правильні висновки або їх частину, під час виконання та оформлення роботи допущені помилки

 

 

Достатній рівень

(7 - 9 балів) - Учень (учениця) самостійно монтує необхідне обладнання, виконує роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності проведення дослідів та вимірювань. У звіті правильно й акуратно виконує записи, таблиці, схеми, графіки, розрахунки, самостійно робить висновок

 

 

Високий рівень

(10 - 12 балів) - Учень (учениця) виконує всі вимоги, передбачені для достатнього рівня, визначає характеристики приладів і установок, здійснює грамотну обробку результатів, розраховує похибки (якщо потребує завдання), аналізує та обґрунтовує отримані висновки дослідження, тлумачить похибки проведеного експерименту чи спостереження. Більш високим рівнем вважається виконання роботи за самостійно складеним оригінальним планом або установкою, їх обґрунтування.