З НОВИМ НАВЧАЛЬНИМ РОКОМ!  

      Чи буде він простим, легким і безтурботним? Навряд чи. 

    Але нехай він стане роком відкриттів, відбудови, відродження і роком, який увійде в історію як дата Перемоги. 

  Наснаги, сил, мудрості, мужності й усвідомлення свого місця в нашій спільній боротьбі. Бо попри все саме сьогодні відчиняємо двері школи - хтось очно, хтось дистанційно; в Україні й за її межами. Із трепетом, можливо, з острахом, але з безумовною вірою - у Бога, ЗСУ і Перемогу; з надією - на день прийдешній, на добро. І з любов‘ю - до дітей, до справи, до життя. 

                   З новим навчальним роком  і в добру путь!

АСИНХРОННИЙ РЕЖИМ - завдання на Classroom;

 

СИНХРОННИЙ РЕЖИМ - УРОКИ В GOOGLE MEET 
                              ЗГІДНО РОЗКЛАДУ

Більш детальна інформація розміщена на сторінці 

Дистанційне навчання

******************************************************

   З понеділка, 14 березня 2022 року запускається Всеукраїнський онлайн розклад - він доступний за посиланням для всіх класів.

https://mon.gov.ua/ua/vseukrayinskij-rozklad 

  Трансляція уроків також буде відбуватися на телеканалах Піксель, Плюсплюс, Суспільне.

    Уроки також будуть доступні на ТВ-платформах MEGOGO, 1+1 video, Київстар ТБ, http://sweet.tv, https://mon.gov.ua/ua/news/ministerstvo-osviti-i-nauki-ukrayini-stvorilo-vseukrayinskij-onlajn-rozklad-dlya-uchniv-pid-chas-voyennogo-stanu

 

Оголошення

для учнів 11 класу

Завдання з астрономії знаходяться на сторінці Дистанційне навчання 

--- 11 клас Астрономія ---

Завдання з фізики знаходяться на сторінці Дистанційне навчання 

---11 клас Фізика---

ОГОЛОШЕННЯ

     На жаль, так склались обставини, що мені потрібне довготривале лікування. У зв'язку з цим, я не матиму можливості проводити уроки. Щиро сподіваюся, що за час моєї відсутності, ви не втратите свій інтерес до фізики. А я, в свою чергу, обіцяю за допомогою своїх сайтів робити її ще цікавішою. Вчіться, розвивайтесь, виявляйте наполегливість та допитливість. І тоді все у вас вийде!!! :)

З повагою Н.Л. 

 

Дорогі мої дітки!

     Хочу повідомити, що незалежно від обраного режиму навчання, ми продовжуємо вивчати і пізнавати фізику дистанційно.

  У цьому нам допоможуть  мої сайти

 Там регулярно буде оновлюватися інформація та завдання, які потрібно виконати. Розклад наших занять в Zoom теж знайдете на сайті. В разі необхідності ви можете зв'язатись зі мною особисто. Бережіть себе та рідних. Не втрачайте інтерес до навчання.

З повагою Ніна Леонідівна.

З 23.11 по 27.11.20 р. працюємо у звичному режимі:

  • Онлайн-уроки  - на платформі Zoom; (посилання ТУТ)
  • Завдання - на платформі Classroom (коди класів ТУТ)

 

УВАГА!

Зміни в розкладі дзвінків.

Увага!!!

Уроків у 7-11 класах на платформі Zoom

з 09.11-13.11.2020р. не буде!

Всі завдання будуть розміщені

на платформі Classroom.

Будь-ласка, виконуйте їх вчасно!

    Організація та проведення навчального процесу здійснюється шляхом використання технологій дистанційного навчання, а саме: інтерактивної платформи Google Meet, Google Classroom, сервісу для проведення відеоконференцій Zoom, освітньої платформи nz.ua, інших платформ ("На Урок", "Всеосвіта") та месенджерів (Viber,...)

посилання на зазначені платформи здійснюються через сайт "Інтерактивна фізика"

більш детальніше дивись ТУТ

Канікули!

16.10.20 - 1.11.20

ОГОЛОШЕННЯ

Розпочався I етап шкільної олімпіади з фізики.

Участь в олімпіаді можуть взяти всі бажаючі!

Завдання знаходяться тут

Скрін-шоти розв"язків надсилаємо в Google Classroom

**********************************

Шановні учні!

   Пропоную вам взяти участь у VII Всеукраїнській інтернет-олімпіаді

"На Урок" (Осінь 2020),

 адже це унікальна можливість продемонструвати реальний рівень знань та отримати гарантовані нагороди.

Коди для участі в олімпіаді можна отримати, приєднавшись до свого класу на Google Classroom.

ОГОЛОШЕННЯ
Шановні учні 7 - 11 класів !!!
З 23.04.2020 року будуть продовжені онлайн-уроки з фізики
на платформі Zoom згідно шкільного розкладу уроків
з внесеними змінами в часі їх проведення.

Вхід в Zoom  ТУТ

ОГОЛОШЕННЯ
Шановні учні 7 - 11 класів !!!
З 13.04.20р. - 22.04 20р. онлайн-консультацій, які проходили згідно розкладу,
 не буде в зв'язку з тим, що на цей період я відбуваю на курси підвищення кваліфікації. Після 22.04 працюємо згідно розкладу!

Виконуємо завдання на сторінці свого класу
 та надсилаємо до Google Classroom !!!

**********************************

Прошу звернути увагу!!!

Шановні учні!

      Запрошую вас приєднатися до свого класу на Google Classroom.

Тут будуть розміщуватися всі завдання, які необхідно виконати під час дистанційного навчання для того, щоб опрацювати навчальний матеріал, засвоїти теми, вміти їх застосувати під час виконання експериментальних, лабораторних, самостійних, контрольних  робіт, тестів і т.д. , перевірити рівень своїх знань, умінь та навичок і як результат - отримати гарну оцінку.

        Пароль приєднання до свого класу знаходиться       ТУТ

Надіюсь на нашу співпрацю. Адже дистанційне навчання підходить лише для учнів із високим рівнем внутрішньої мотивації та самоорганізації.

 

   Давайте ж покажемо, що ми саме такі!!!

**********************************

УВАГА!!!
Шановні учні!
Щоб приєднатися до онлайн-консультації свого класу

перейдіть на ресурс  "Інтерактивна фізика"  

Дистанційне навчання,

або натисніть ТУТ

Там  знайдете розклад онлайн-консультацій з посиланнями на них. 

Будьте уважні! 

**********************************

**********************************

Працюємо дистанційно!

Не спиняємося на досягнутому, бо якщо немає руху вперед,то неминуче починається відставання!

               Мій новий  інтернет-ресурс                "ІНТЕРАКТИВНА ФІЗИКА"

Заходьте, вчіться, розвивайтесь, виявляйте наполегливість та допитливість у досягненні мети!!!

Всі онлайн-уроки для 5-11 класів будуть доступні

на YouTube каналі Міносвіти за  посиланням 

 https://www.youtube.com/channel/UCQR9sMWcZshAwYX-EYH0qiA/featured

 

ЛЕВЕНЯ - 2020

 8 квітня 2020 року

 Шановні учні!

Запрошую вас приєднатися до вашого класу на платформі Learnings Apps для проходження різноманітних тестів та завдань. Реєстрація учнів здійснюється вчителем. Після одержання логіну і паролю - перейдіть за посиланням вказаним на сторінці "Учням: вигідні бали!!!" до класу,

в якому ви навчаєтесь.

СТВОРЮЄМО ПОЗИТИВНИЙ НОВОРІЧНИЙ НАСТРІЙ !!!

ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ «НА УРОК»
ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС«Ок, Google, з Днем народження!» (безкоштовний)для учнів 1-11 класів
      Завдання конкурсу розроблені без прив’язки до шкільної програми. Вони допоможуть учням дізнатися цікаві факти з історії Google, а також покращити знання про можливості використання інтернет-сервісів цієї компанії.. 
ДОСТУП ДО ЗАВДАНЬ 9 вересня – 9 жовтня
ВСЕУКРАЇНСЬКА ІНТЕРНЕТ-ОЛІМПІАДА «НА УРОК» (БЕЗКОШТОВНА)
На учнів чекають цікаві завдання, розроблені методистами відповідно до шкільної програми. ОЛІМПІАДА 01.10 - 02.11
ПРОЄКТ «ВСЕОСВІТА»
Шкільна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь-2019»
 для учнів 1 - 11 класів
Отримання завдань і внесення відповідей: з 1 вересня до 21 жовтня

Захист перших навчальних проектів

з фізики учнями 7-х класів

ПЕРЕЗАРЯДКА...

Дещо із приємного...

Всеукраїнський конкурс «Light is Fun»

Мої переможці!!!

Всеукраїнський фізичний конкурс

"Левеня-2019"

     ЗАХИСТ НАВЧАЛЬНИХ ПРОЕКТІВ

У В А Г А !!!

     Проведення Всеукраїнського фізичного конкурсу "Левеня-2019" згідно Положення про Всеукраїнський фізичний конкурс "Левеня" заплановане на 3 квітня 2019 року.

     Взяти участь у конкурсі можуть усі бажаючі учні 7-11 класів. Для участі потрібно звернутися до вчителя фізики

до 20 лютого 2019 р.

     Благодійний внесок з учня становить 22 грн.

**************************

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Вітаємо  переможців Всеукраїнської 

інтернет-олімпіади "На урок" !!!

 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

III ВСЕУКРАЇНСЬКА

ІНТЕРНЕТ-ОЛІМПІАДА

«НА УРОК» 

УЧАСТЬ БЕЗКОШТОВНА

РЕЄСТРАЦІЯ З 1 ПО 17 ЛЮТОГО 

 

з 22 лютого по 2 березня ОЛІМПІАДА
3-4 березня ПІДСУМКИ
5 березня РЕЗУЛЬТАТИ

**************************

III етап Всеукраїнської олімпіади з фізики 2018/2019 н.р .

СТВОРЮЄМО ПОЗИТИВНИЙ ПЕРЕДРІЗДВЯНИЙ НАСТРІЙ!

 

Цікава ідея до останніх уроків фізики в семестрі!Декоруємо паперові ялинки формулами, графіками, зображеннями фізичної тематики.

Святкове завершення першого семестру!

 

      Ми завжди пам'ятаємо те, що створюємо своїми руками. Ось так і з навчальними проектами. Виготовлення моделей, створення презентацій, лепбуків, пошук інформації, дослідження, експеримент – це те з чим працюють учні готуючись до захисту навчальних проектів.           Навчальний продукт-книжечка, створений за принципом "запитання-відповідь" зробив складну тему доступною і зрозумілою. А власні дослідження та експерименти підвищують інтерес до вивчення фізики. УРА 7-10 класи!

ЗАХИСТ НАВЧАЛЬНИХ ПРОЕКТІВ

Друзі!

У Вас з'явилася можливість на сайті у гостьовій книзі залишати свої коментарі, питання, побажання. 

Буду рада на них відповісти.

НЛ.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Вітаємо учасників та переможців Всеукраїнської інтернет-олімпіади "На урок" !!!

(Результати на сторінці "Олімпіади")

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

РЕЗУЛЬТАТИ ВЕБ-КВЕСТУ

«ФІЗИКА В ПРОФЕСІЇ» 

дивись за посиланням: 

 

*************************

З 16 по 19 жовтня 2018 року

в Новодністровській ЗОШ II-III ступенів проходив тиждень фізики та астрономії.

З планом проведення, заходами, фото та звітом можна ознайомитись на сторінці «Предметні тижні»

*************************

ВСЕУКРАЇНСЬКА
ІНТЕРНЕТ-ОЛІМПІАДА
«НА УРОК»

РЕЄСТРАЦІЯ З 1-ГО ПО 30 ВЕРЕСНЯ

1-26 жовтня ОЛІМПІАДА
27-30 жовтня ПІДСУМКИ
31 жовтня РЕЗУЛЬТАТИ
**********************************

 

З результатами можна буде ознайомитись на сторінці "Олімпіади»

************************************************

************************************************

УВАГА!!!

Учням 7-11 класів!!!!

 

   На сторінці сайту «Учням» відповідного класу після вивчення тем будуть з’являтися тести до вивченої теми. Теми навчальних проектів – після вивчення кожного розділу. Прошу бути уважними та брати участь у тестах! Кількість балів за кожне завдання вказана у самому тесті. Бажаю успіхів!!!

***********************************************

Шановні учні! 

Запрошую Вас завітати на мій новий сайт

 ВЕБ-КВЕСТИ вчителя фізики Чабан Ніни Леонідівни

https://sites.google.com/site/vebkvestichabannl/

веб-квести чабан н.л. - Google Sites 

 

           Пропоную Вам здійснити захоплюючу подорож у дивовижний світ фізичних явищ. 

Подорожуючи Веб-квестом, Ви познайомитеся з основами фізичних та астрономічних знань, із законами її Величності Фізики та галузями використання цих знань.

Після проходження Веб-квесту, Ви станете знавцями в тому чи іншому розділі фізики і зможете використати набуті знання для розв’язання різноманітних  задач.

Всеукраїнський учнівський фізичний конкурс "Левеня" 

відбудеться 18 квітня 2018 

кошти на благодійний внесок (18 грн з учня)

Детальніше дивись тут http://www.levenia.com.ua/ 

********************************************************************************************************

Електронні журнали 7-11 класів готові! Заходьте, знайомтесь.

 

 

На сторінці "Учням"

розміщено теми навчальних проектів №1 та №2

для 7-9 класів

Календарно-тематичне планування

Фізика на 2017/2018 н. р.

(оновлена програма)

 

Download
Методичні рекомендації.pdf
Adobe Acrobat Document 431.9 KB
Download
Календарне планування курсу “Фізика. 7 к
Adobe Acrobat Document 185.9 KB
Download
Календарне планування курсу “Фізика. 8 к
Adobe Acrobat Document 218.8 KB
Download
Календарне планування курсу “Фізика. 9 к
Adobe Acrobat Document 201.1 KB
Download
Календарне планування курсу “Фізика. 10
Adobe Acrobat Document 304.7 KB
Download
Календарне планування курсу “Фізика. 11
Adobe Acrobat Document 290.8 KB
Download
Структура навчального року.pdf
Adobe Acrobat Document 241.8 KB
Download
БЕЗПЕЧНЕ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ.pdf
Adobe Acrobat Document 161.9 KB
Download
Вимоги до оцінювання учнів.pdf
Adobe Acrobat Document 236.8 KB
Download
Типовий перелік обладнання.pdf
Adobe Acrobat Document 374.6 KB
Download
Методичні рекомендації викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах на 2017-18 н.р.
2017-2018нр.pdf
Adobe Acrobat Document 1.6 MB

Методичні рекомендації щодо викладання астрономії

в 2016/2017 навчальному році

Андрух А.П.,

методист науково-методичного центру  природничо-математичних дисциплін

ІППО Чернівецької області

 

Навчання астрономії в загальноосвітній школі в 2016/2017 навчальному році здійснюється на засадах профілізації за двома  програмами: одна об’єднує академічний рівень та рівень стандарту, а друга – рівень профільного навчання.

Програма рівня стандарту та академічного рівня розрахована на 17 годин, включає 9 тем, питання яких охоплюють увесь зміст сучасної астрономії. Запропоноване програмою тематичне наповнення базується на тому, що астрономія формує й розширює науковий світогляд людини, та орієнтовано на розуміння учнями основних закономірностей плину астрономічних явищ і процесів, теоретичних та практичних методів пізнання навколишнього світу, на формування загального уявлення про Всесвіт, усвідомлення ролі астрономічних знань у розвитку суспільства. Основні завдання вивчення астрономії за даною програмою ґрунтуються на вимогах Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і зводяться до того, що випускники загальноосвітніх навчальних закладів мають знати лічбу часу й календарі, орієнтуватися на місцевості за допомогою небесних світил, уміти пояснювати явища добового й річного руху небесних тіл; розуміти причини сонячних і місячних затемнень, появи комет і метеорів, знати будову Сонячної системи та небесних тіл, що складають Всесвіт, і чим вони відрізняються (планети, планетні системи, зорі, скупчення зір, галактики, скупчення галактик), знати в загальних рисах про походження Сонячної системи та Всесвіту; знати, якими засобами ведуться астрономічні дослідження з поверхні Землі та за межами земної атмосфери; розрізняти «астрономію» й «астрологію»; розуміти, що астрологія є реліктом історії розвитку цивілізації і її принципи науково не обґрунтовані.

Програма профільного рівня розрахована на 35 годин на рік, включає 5 розділів, що містять 19 тем, питання яких охоплюють увесь зміст сучасної астрономії.

Головною метою вивчення астрономії за програмою профільного рівня є систематизоване формування основ знань про методи і результати вивчення законів руху, фізичної природи, еволюції небесних тіл та Всесвіту в цілому. Засвоєння астрономічних знань має бути на рівні, необхідному для їх подальшого використання в професійній діяльності, формування наукового світогляду, продовження астрономічної освіти.

Основними завданнями вивчення астрономії за цією програмою, що ґрунтуються на вимогах Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, є оволодіння учнями основами знань про методи і результати досліджень фізичної природи небесних тіл і їх систем, будови і еволюції Всесвіту; набуття системних знань про походження природних об’єктів Всесвіту, їх фізичних властивостей, законів руху та еволюції, уявлень про походження, будову та еволюцію Всесвіту в цілому; знання і розуміння ролі астрономії в пізнанні фундаментальних знань про природу, використання яких є базою науково-технічного прогресу.

До програм включено перелік практичних робіт, який є орієнтовним. Із трьох варіантів запропонованих практичних робіт програми рівня стандарту й академічного рівня можна вибирати один (див. табл. 1).

Таблиця 1. Перелік практичних робіт для рівня стандарту й академічного рівня.

п/п

Назва практичної роботи

1.

Робота з рухомою картою зоряного неба. Визначення положення світил на небесній сфері за допомоги карти зоряного неба (зоряного глобуса)

2.

Екваторіальні системи небесних координат. Карта зоряного неба

3.

Вивчення (спостереження) видимого зоряного неба

До програми профільного рівня запропоновано тематику п’яти робіт.

Таблиця 2. Перелік практичних робіт для профільного рівня

№ п/п

Назва практичної роботи

1.

Робота з рухомою картою зоряного неба

2.

Визначення максимальної різниці місцевого часу для шкільного подвір’я та класної кімнати

3.

Моделювання дії телескопа-рефрактора та підзорної труби за допомогою пари лінз

4.

Визначення параметрів зір за діаграмою Герцшпрунга-Рессела

5.

Визначення чисел Вольфа за спостереженнями у шкільний телескоп чи за знімками Сонця

Серед практичних робіт, наведених у таблиці 2, можна виділити найбільш значущі практичні роботи - роботу з рухомою картою зоряного неба (№1), визначення параметрів зір за діаграмою Герцшпрунга-Рессела (№4) і визначення чисел Вольфа за спостереженнями у шкільний телескоп чи за знімками Сонця (№5). Учитель може запропонувати й іншу тематику практичних робіт з огляду на можливості навчального закладу щодо технічних засобів навчання.

Розв’язування задач з нижченаведених питань є обов’язковим у профільному класі (Табл. 3):

Таблиця 3. Питання з астрономії для розв’язування задач у профільному класі.

п/п

Учень може розв’язувати задачі:

Зміст навчального матеріалу

1

на взаємозв’язок

між інтенсивністю випромінювання, відстанню та видимою зоряною величиною; різних фізичних параметрів Сонця; між масою тіла та радіусом сфери Шварцшильда

2

на знаходження

висот світил за заданими екваторіальними координатами і навпаки

3

навизначення

часу; основних характеристик телескопа; променевих швидкостей зір; відстаней до галактик за зміщенням спектральних ліній та з використанням закону Габбла

4

навикористання

законів руху космічних тіл для розрахунку їх орбіт і космічних швидкостей; величин прискорення вільного падіння на різних планетах, їх розмірів та відстаней від Сонця і Землі

Навчальні задачі з астрономії сприяють кращому засвоєнню матеріалу, допомагають контролювати набуті знання, формують уміння й навички, підвищують зацікавленість предметом, здійснюють міжпредметні зв’язки.Їх можна використати для актуалізації опорних знань, мотивації навчання, узагальнення й систематизації знань.

Добираючи задачі, учитель може використати вправи з підручників Климишина І.А., Крячко І.П. Астрономія (2002 р.), Пришляка М.П. Астрономія (2005 р.) і Чепрасова В.Г. «Завдання, запитання і задачі з астрономії». Корисними можуть бути також посібники Золотухіної Н.П., зошит з астрономії Гладушиної Н.О., Косенко В.В. (2004 р.).

Особливо важливим для курсу астрономії є проведення спостережень небесних світил. Бажано проводити спостереження паралельно з вивченням відповідного теоретичного матеріалу. Але умови проведення спостережень не завжди дозволяють це зробити. Безхмарна погода буває під час навчального року найчастіше у вересні-жовтні та у квітні-травні. Відповідно до навчальної програми доцільно проводити групові спостереження за такими темами:

а) Вивчення зоряного неба;

б) Телескопічні спостереження Місяця, планет та їх супутників;

в) Спостереження Сонця;

г) Телескопічні спостереження зір, зоряних скупчень, туманностей та галактик.

Учитель за цією тематикою складає річну (або на півроку), програму, використовуючи «Шкільний астрономічний календар» чи «Астрономічний календар» та рухому карту зоряного неба. Успішне проведення залежатиме не тільки від чіткого планування, а й від його організації. Бажано розробити короткі програми для спостережень, за допомогою яких учні попередньо знайомляться з наступною роботою. Крім того, до кожної теми треба розробити домашні завдання, які містять теоретичні запитання, необхідні для підготовки спостережень. Заняття буде більш ефективним, якщо клас заздалегідь розділити на кілька груп. Перед початком занять кожна група дістає програму, яку складають так, щоб групи виконували різні завдання. У програмі визначають послідовність виконання і час, який відводиться на кожне завдання.

Індивідуальні спостереження – це самостійні домашні спостереження. На відміну від групових спостережень вони мають очевидні переваги, оскільки не пов’язані з чітким регламентом часу. Самостійні спостереження є основою для набуття нових знань. Наприклад, спостереження зміни фаз Місяця, переміщення планет і Місяця серед зір, видимої річної зміни зоряного неба дають змогу краще засвоїти матеріал уроку.

Орієнтовна тематика індивідуальних спостережень:

1. Вивчення яскравих зір і основних сузір’їв неба.

2. Видимий добовий рух зір.

3. Зміни точки сходу (заходу) Сонця (Місяця) з часом.

4. Видимий рух Місяця.

5. Видимий рух планет відносно зір.

Розробляючи завдання, слід чітко визначити його мету, порядок виконання, сформулювати контрольні запитання, зазначити форму звіту.

Заняття з астрономії в 11 класі повинні супроводжуватися показом добре ілюстрованих наочних засобів викладання. Серед них програмно-педагогічний засіб «Бібліотека електронних наочностей з астрономії. 11 клас» (опис зазначеного ППЗ є за адресою http://www.astroosvita.kiev.ua/HTML/infot18.html). Він допоможе  вчителю у візуалізації різноманітних астрономічних об'єктів і процесів, суттєво підвищить рівень наочності під час проведення уроку. За допомогою цього посібника також можна проводити тестування контролю знань учнів. А також електронний планетарій Stellarium, що має серед інших україномовний інтерфейс. Зазначений електронний планетарій демонструє зоряне небо на будь-який обраний момент часу, а тому дозволяє в режимі відеопроекції показати учням його вигляд у різні пори року.

Орієнтовна кількість тематичних оцінок з астрономії в 11 класі:

Профіль

Річна кількість годин

Мінімальна кількість тематичних атестацій

Рівень стандарту

17

2

Академічний рівень

17

2

Профільний рівень

35

3

Готуючись до тематичних атестацій у профільних класах, можна скористатися збірником різнорівневих завдань для проведення державної підсумкової атестації з астрономії (уклад. Казанцев А.М., Крячко І.П., X.: Гімназія, 2008. – 48 с.). Під час підбору завдань для проведення тематичного оцінювання за програмою рівня стандарту, академічного рівня можна брати за основу завдання, які запропоновано у збірнику завдань для державної підсумкової атестації з астрономії для 11 класу (уклад. Казанцев А.М., Крячко І.П., 2011), який розміщено на сайті Міністерства освіти і науки.

Навчальні програми з астрономії для старшої профільної 11-річної школи розміщено на сайті Міністерства освіти і науки  http://www.mon.gov.ua/education/average/prog12), а також надруковано в посібнику: «Збірник програм з профільного навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика та астрономія» (видавнича група «Основа», 2010).

Метою проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з астрономії є стимулювання творчого самовдосконалення учнів, зацікавлення їх у якісному і поглибленому вивченні астрономії; виявлення та розвиток обдарованих учнів; сприяння розвитку астрономічної освіти.

Для підготовки до астрономічної олімпіади можна користуватися наступною літературою:

1.     Александров Ю.В. Астрономія. 11 клас: Книга для вчителя / Ю.В. Александров, А.М. Грецький, М.П. Пришляк. – Х.: Веста: Видавництво “Ранок”, 2005. – 256 с.

2.     Буромський М.І. Шкільний астрономічний календар на 2008-2009 навчальний рік: випуск п’ятий / М.І. Буромський, В.Й. Мазур, А.О. Житецький. – К.: Наук. світ, 2008. – 80 с.

3.     Всеукраїнська студентська олімпіада з астрономії та астрофізики, кафедра астрономії та фізики космосу Київського національного університету/ [Електронний ресурс]. – 2009.– Режим доступу до ресурсу: http://space.univ.kiev.ua/viewpage.php?page_id=39

4.     Гладушина Н.О., Косенко В.В. Рабочая тетрадь по астрономии / Н.О. Гладушина, В.В. Косенко. – Луганск: Учебная книга, 2004. – 82 с.

5.     Гончар Остап. Збірник завдань з астрономії для поточного опитування, самостійних і контрольних робіт та тематичного оцінювання знань. 11 клас / Гончар Остап. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2003. – 64 с.

6.     Перша Всеукраїнська учнівська олімпіада з астрономії // Фізика в шк. України. – 2011. – №11-12. – С. 64-76.

7.     Пришляк М.П. Астрономія: Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Пришляк М.П. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2005. – 144 с.

8.     Климишин І.А. Астрономія: Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів / І.А. Климишин, І.П. Крячко. – К.: Знання України, 2002. – 192 с.

9.     Казанцев А.М. Збірник різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з астрономії / А.М. Казанцев, І.П. Крячко. – Кам’янець-Подільський: «Абетка-НОВА», 2002. – 32с.

10.                       Костюк Андрій. Контрольні, самостійні та практичні роботи з астрономії. 11 клас / А. Костюк. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2004. – 24 с.

11.                       Сурдин В.Г. Астрономические олимпиады / В.Г. Сурдин. – М.: Изд-во МГУ, 1995.

12.                       Хоменко О. Рекомендації щодо проведення Всеукраїнської олімпіади з астрономії у 2010/2011 навчальному році / Хоменко О. // Фізика та астрономія в школі. – 2011. – №1. – С. 35-37.

13.                       Чепрасов В.Г. Завдання, запитання і задачі з астрономії: Навч. посібник для учнів 11 кл. серед. шк. / Чепрасов В.Г. – К.: Освіта, 1992. – 94 с.

 

 

 

Упорядник:

 

      А.П.Андрух

Шановні учні!

       Пропоную вам  роботу над навчальними проектами.

             Візьміть участь у здобутті знань які знадобляться вам в житті.

   Виберіть тему проекту, повідомте вчителя, ознайомтесь із матеріалами, які запропонує вчитель, оформіть пакет документів; підготуйте презентацію результатів роботи підготуйте звіт  про виконану роботу, захистіть  проект.

   Для підготовки першої презентації проекту пропоную деякий шаблон виступу (захисту проекту):

Вступ

  • Тема мого проекту: ...
  • Я вибрав(-ла) цю тему, тому що...
  • Мета мого проекту: ...
  • Запланований результат мого проекту: ...
  • Цей результат допоможе досягти мети проекту, оскільки...
  • План моєї роботи (вказати час виконання і перерахувати всі проміжні етапи):

- Вибір теми й уточнення назви: ...

-  Збирання інформації (вказати, де і як шукав(-ла) інформацію): ...

-  Досягнення результату (вказати, що і як робив(-ла)): ...

-  Написання письмової частини проекту (вказати, як це робив(-ла)): ...

Основна частина

  • Я розпочав(-ла) роботу з того, що...
  • Потім я приступив(-ла) до...
  • Я завершив(-ла) роботу тим, що...
  • У ході роботи у мене виникли такі проблеми: ...
  • Щоб упоратися з проблемами, що виникли, я...
  • Я відхилився(-лась) від плану (вказати, коли був порушений графік роботи): ...
  • План моєї роботи був порушений, тому що...
  • У ході роботи я прийняв(-ла) рішення змінити проектний продукт, оскільки...
  • Але все-таки мені вдалося досягти мети проекту, тому що...

Висновок

  • Закінчивши свій проект, я можу сказати, що не усе з того, що було задумано, вийшло, наприклад...
  • Це сталося, тому що...
  • Якби я почав(-ла) роботу наново, я б...
  • Наступного року я, можливо, продовжу цю роботу для того, щоб...
  • Я думаю, що я розв’язав(-ла) проблему свого проекту, оскільки...
  • Робота над проектом показала мені, що (вказати, що дізнався(-лась) про свої здібності і про проблему, над якою працював(-ла)): ...

   Звичайно, вам не обов’язково користуватися цим шаблоном у повному обсязі. Ви можете використовувати ті пункти, які найкраще підходять у кожному окремому випадку.

 

   Захист проектів, як правило, відбувається у формі презентації (7–10 хвилин), у ході якої учень має ознайомити присутніх з результатами своєї роботи.

 За гарно підготовлений проект ви отримаєте оцінку, яка вас приємно вразить!!!

Теми навчальних проектів з фізики

 

Створення фонтанів

Створення перископа

Фізичний прилад своїми руками

Дослідження неньютонівської  рідини

Модель двигуна Стірлінга

Вода – джерело життя

Шкода високих підборів з точки зору фізики

Погляд на зір з точки зору фізики

Вплив магнітних полів на живі організми

Невідома електрика

Електрика в живій природі

«Чудеса» фізики в нашому домі

Намагнічене життя

Якість води і її вплив на здоров’я людини

Вплив вологості повітря на самопочуття людини

Атмосферний тиск в житті людини.

Вирощування кристалів в домашніх умовах.

Водна феєрія: фонтани
Вологість повітря і її вплив на здоров'
я людини.
Вплив взуття на опорно-руховий апарат.
Вплив випромінювання, витікаючого від стільникового телефону, на організм людини.

Вплив звуків, шумів на організм людини.
Вплив зміни атмосферного тиску на відвідуваність зайняття і успішність учнів нашої школи.

Вплив стільникового телефону на здоров'я людини.
Вплив торсіонних полів на діяльність людини.

Вплив шуму на організм учнів

Дифузія в домашніх дослідах

Живі сейсмографи

Загадки неньютонівської рідини

Люстра Чижевського

Мильні бульбашки як об'єкт дослідження поверхневого натягнення

Мобільний телефон. Шкода або користь?!

Озон - застосування для зберігання овочів

Повітря, яке нас оточує. Досліди з повітрям

Чи завжди можна вірити своїм очам, або що таке ілюзія

Виготовлення приладів для спостереження інтерференції і дифракції світла

Вплив зовнішніх чинників на зір школяра.

Ілюзії і парадокси зору, або обмани, викликані прагненням до істини

Отримання веселки в домашніх умовах.
Електрика в живій природі.
Застосування цілющої електрики в медицині

Картопля як джерело електричної енергії.
Незвичайні джерела енергії - "смачні" батареї

 

Розрахунок електропостачання квартири

Учням!!! Терміново!!!

5, 8, 9, 10, 11 КЛАСИ МОЖУТЬ ПРОХОДИТИ ТЕСТУВАННЯ НА СТОРІНЦІ СВОГО КЛАСУ !!!

 

 

Всеукраїнський учнівський фізичний конкурс "Левеня"


Патріотичне виховання є державною політикою,

- міністр освіти і науки СЕРГІЙ КВІТ

....детальніше  натисніть  http://osvita.ua/school/48277/print/

Закон України про освіту

Закон України Про загальну середню освіту

Указ Президента "Про Національну доктрину розвитку освіти"


Лист МОН України № 1/9-630 від 05.12.2014 "Про неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної діяльності вчителя" ознайомитися 

Лист МОН України № 1/9-586 від 11.11.2014 "Щодо здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи" ознайомитися 


Лист МОН України  № 1/9-253 від 22.05.15 «Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів» завантажити 

Лист МОН України № 1/9-285 від 10.06.15 «Щодо обов’язкової ділової документації» завантажити 


Лист МОН України № 1/9-305 від 26.06.2015 "Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році" перейти 

 

 

Лист МОН України № 1/9-380 від 10.08.2015 "Щодо методичних рекомендацій для учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів"перейти 

 

Лист МОН України № 1/9-302 від 24.06.2015 "Щодо протидії пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти" перейти